
Kurs dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, na którym łączymy naukę podstaw robotyki i programowania z zabawą klockami LEGO
Opis kursu
Podczas zajęć robotyki uczymy dzieci budować i programować roboty. Roboty tworzymy ze znanych i lubianych przez dzieci klocków LEGO. Programujemy w intuicyjnym, blokowym języku programowania. Uczniowie rozwiązują zagadki na ekranie oraz podczas budowania robotów z zestawami LEGO® Education. Uczestnicy budują modele na podstawie instrukcji, a także rozbudowują je według własnych pomysłów, wykorzystując klocki oraz części elektroniczne. Uczniowie pracują w parach, dzięki czemu rozwijają umiejętność współpracy.
Każde warsztaty mają swój temat przewodni, czasami para zajęć połączona są w jeden duży warsztat tematyczny. Na początku zajęć odbywa się prezentacja która wprowadza dzieci w temat warsztatów lub omawia jeden konkretny wycinek wiedzy z dziedziny robotyki. Następnie każda para otrzymuje własny zestaw klocków, z którego buduje własnego robota, którego później programuje na tablecie lub laptopie.
Kurs Robotyka LEGO Junior to idealne wprowadzenie do programowania i robotyki. Na zajęciach dzieci uczą się korzystać z komputera i poznają podstawowe idee programistyczne (takie jak pętla lub zapytanie warunkowe). Programowanie odbywa się w obrazkowym języku, metodą „przenieś i upuść”. Dzieci wstawiają do programu bloczki, które odpowiadają za ruch silnika czy działanie czujnika odległości. Efektem jest poruszenie się robota i wykrycie przeszkody.
Na zajęciach uczestnicy:- Współpracują w parach lub większych grupach
- Tworzą i modyfikują programy za pomocą bloczków
- Stosują pojęcia związane z robotyką LEGO: hub, silnik, czujnik kolorów itp.
- Rozwijają swoje umiejętności konstrukcyjne i twórcze myślenie
- Poznają ciekawostki ze świata robotyki
Umiejętności zdobyte na tym kursie z pewnością zaowocują w przyszłości - w szkole podczas nauki przedmiotów ścisłych, w życiu codziennym podczas korzystania z nowych zdobyczy techniki, czy to na następnych kursach z naszej oferty, podczas których uczestnicy będą mogli jeszcze bardziej rozwinąć się w wybranym kierunku
Szczegóły kursu
7 - 11 lat
Czas trwania kursu:Min. 30 spotkań po 90 minut
Podstawowa znajomość języka polskiego
Język wykładowy:Polski
Opłaty
Pierwsze zajęcia kursu są bezpłatne. Możesz zapisać na nie dziecko bez żadnych zobowiązań. Decyzję o kontynuacji nauki podejmij po ich zakończeniu.
Cena:Od 42zł / 60 minut
5% za zapis dziecka na więcej niż jeden kurs lub zapis rodzeństwa
5% za opłatę z góry za cały kurs
Zniżki sumują się
Terminy
- PSP w Dołujach, ul. Daniela 18, 72-002 Dołuje: Wtorki, 15:20 - 16:50
- PSP w Dołujach, ul. Daniela 18, 72-002 Dołuje: Czwartki, 15:20 - 16:50
- PSP w Mierzynie, ul. Kolorowa 27, 72-006 Mierzyn: Środy, 9:25 - 10:55
- PSP w Mierzynie, ul. Kolorowa 27, 72-006 Mierzyn: Czwartki, 8:30 - 10:00
- PSP w Mierzynie, ul. Kolorowa 27, 72-006 Mierzyn: Piątki, 12:05 - 13:35
- Zachodniopomorski Uniwersytet Ludowy, ul. Welecka 13b, 72-006 Mierzyn: Środy, 17:30 - 19:00
- Linguistic Atelier by Martyna Hałajda, ul. Przytulna 1A, 72-003 Dobra: Wtorki, 13:25 - 14:55 (próbne 24.09)
- Linguistic Atelier by Martyna Hałajda, ul. Przytulna 1A, 72-003 Dobra: Piątki, 15:40 - 17:10 (próbne 27.09)
- BsITco Cooworking Office, Zum Wasserturm 6, 17321 Löcknitz: Soboty, 10:20 - 11:50
Rozpoczęcie zajęć: październik
Metody nauczania
Nasze zajęcia prowadzone są zgodnie z metodologią STEAM - jest to edukacyjne podejście do uczenia się, które wykorzystuje Naukę, Technologię, Inżynierię, Sztukę i Matematykę jako sposób na nakierowanie uczniów w ich poszukiwaniach, dialogach i krytycznym myśleniu. Dzięki temu kształcimy uczniów zdolnych do podejmowania przemyślanego ryzyka, chętnych uczenia się przez doświadczenie, wytrwałych w rozwiązywaniu problemów, chętnych do współpracy i działających poprzez proces twórczy. To są innowatorzy, pedagodzy, liderzy i uczniowie XXI wieku!

Scenariusze naszych zajęć są solidnie przygotowane i przetestowane. Plan zajęć i tempo wykonywania poszczególnych zadań dostosowana jest do możliwości grupy, tak by każdy uczestnik wyciągał z nauki jak najwięcej i cieszył się z własnych postępów. Scenariusze skupiają się na praktycznych problemach, które spotykane są w naszym codziennym życiu (np. autonomiczne samochody, pomoc osobom niepełnosprawnym). Dużą wagę przykładamy do dokładnego zrozumiania danego tematu i pracy zespołowej.


